Verkkokaupan Grillsymbol.fi (jatkossa nimellä verkkokauppa tai myyjä) omistaja on Grillsymbol OÜ (rekisterikoodi 11517077), kotipaikka Suur-Sõjamäe tn 19a, Tallinna, Harjumaa, 11415, Viro. Ehdot hyväksyessään ostaja vahvistaa, että on tutustunut kauppasopimuksen ehtoihin, hyväksyy ne ja noudattaa niitä.
Kauppasopimuksen voimassaolo, tuote- ja hintatiedot
Myyntiehdot koskevat tuotteiden ostamista Verkkokaupasta. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on merkitty tuotteiden oheen. Tuotteen hintaan voidaan lisätä tavaran perille toimittamiseen liittyvä maksu. Kaikkien Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat ovat euroissa. Tavaran hinta ja saatavuus voivat jatkuvasti ja ilman ennakkoilmoitusta muuttua. Jos ostaja on esittänyt tilauksen ennen tavaran hinnan muuttumista, käytetään tilauksen tekohetkellä voimassa ollutta hintaa. Toimitukseen liittyvä maksu esitetään ostajalle tilauksen laatimisen yhteydessä. Tuotetiedot on esitetty Verkkokaupassa välittömästi tuotteen yhteydessä.
Tilauksen laatiminen
Verkkokaupasta voi ostaa niitä tuotteita, joissa on linkki ”Lisää ostoskoriin”. Tuotteiden tilaamiseksi halutut tuotteet tulee lisätä ostoskoriin. Tilauksen laatimiseksi tulee täyttää pakolliset tietokentät. Sen jälkeen näytössä esitetään maksun määrä, jonka voi maksaa turvallisesti seuraavilla maksutavoilla:
- Suomen verkkopankkeihin linkit Stripen kautta
- Visa/Mastercard -korttimaksut Paypalin kautta
HUOM! Verkkopankin linkin kautta maksun suorittamisen jälkeen tulee ehdottomasti napsauttaa pankin sivulla nuppia ”Takaisin kauppiaan luokse”.
Maksut välittää Stripe tai Paypal Inc. Ostoista maksaminen tapahtuu verkkokaupan ulkopuolella turvallisessa ympäristössä – linkin kautta verkkopankissa maksettaessa kyseisen pankin turvallisessa ympäristössä ja luottokortilla maksettaessa Stripen tai PayPalin turvallisessa ympäristössä. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankki- ja luottokorttitietoihin. Kauppasopimus katsotaan solmituksi tilauksen vahvistuksen jälkeen maksettavaksi kuuluvan summan saavuttua Verkkokaupan pankkitilille. Myyjä ei täytä maksamattomia tilauksia.
Maksun suorittamisen jälkeen verkkokauppa lähettää ostajalle tilausvahvistuksen ja laskun.
Verkkokaupan omistaja on henkilötietojen vastuullinen käsittelijä ja välittää maksujen suoritusta varten tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle Stripe:lle.
Perille toimittaminen
Tilauksia lähetetään kaikkialle Suomessa. Paketinkuljetuksen suorittaa Itella ja kuormalavoille pakatut suuremman tuotteet kuljettaa DHL.
Tavaran lähetyskustannuksia koskevat tiedot on esitetty lähetystavan yhteydessä. Yli 100 euron ostojen lähetyskulut maksaa myyjä. Alle 100 euron ostojen lähetyskulut maksaa ostaja.
Kuljetus Suomen saarille katsotaan erikoistapaukseksi ja siihen voi liittyä lisäkustannuksia, joista ilmoitetaan asiakkaalle aina ennen tavaran lähettämistä. Mikäli ostaja ei hyväksy lisäkustannuksia, hänellä on mahdollisuus vetäytyä sopimuksesta.
Ostaja vastaa tietojensa paikkansa pitävyydestä. Kaikki lähetyksen myöhästymiseen tai uudelleen lähettämiseen liittyvät lisäkustannukset, jotka johtuvat ostajan väärin ilmoittamista tiedoista, kuuluvat ostajan maksettaviksi.
Lähetykset saapuvat ostajan määrittämään kohteeseen pääsääntöisesti 3-7 työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta lukien. Poikkeustapauksissa on oikeus toimittaa tavara perille tavanomaista pitemmässä ajassa. Siinä tapauksessa ostajalle ilmoitetaan toimituksen viivästymisestä.
Vetäytymisoikeus
Tilauksen haltuun saamisen jälkeen ostajalla on oikeus vetäytyä verkkokaupassa solmitusta sopimuksesta 14 päivän kuluessa. Palautettavan tavaran tulee olla käyttämätön ja vahingoittumaton. Mikäli tavaraa on vahingoitettu tai käytetty 14 päivän kuluessa, Verkkokauppa ei sitoudu ottamaan tavaraa takaisin. Poikkeustilanteissa Verkkokauppa voi ottaa käytetyn tai vahingoitetun tuotteen takaisin, tosin laskettuun hintaan.
Tavaran palauttamiseksi tulee lähettää tavaran ostamisesta vetäytymisilmoitus sähköpostiosoitteeseen support@grillsymbol.com viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran haltuun saamisesta.
Tavaran palautuskustannukset maksaa ostaja, paitsi siinä tapauksessa, että palautuksen syynä on se seikka, että palautettava tuote ei vastaa tilattua (esim. väärä tai viallinen tuote).
Tavaran palautusilmoituksen esittämistä seuraavien 14 päivän kuluessa ostajan tulee palauttaa tavara tai esittää todiste siitä, että on edellä mainitun kauden aikana luovuttanut tavaran sen kuljettajalle.
Verkkokauppa palauttaa palautettavan tavaran saatuaan ostajalla viipymättä, joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa vetäytymisilmoituksen saamisesta, kaikki ostajalta sopimuksen perusteella saamansa maksut.
Verkkokauppa voi kieltäytyä palautusmaksujen suorittamisesta siihen saakka, kunnes on saanut sopimuksen kohteena olevan esineen takaisin tai kunnes ostaja on esittänyt todisteet siitä, että on lähettänyt esineen takaisin, riippuen siitä, kumpi näistä tapahtuu aikaisemmin.
Jos ostaja on valinnut Verkkokaupan tarjoamasta tavanomaisesta tuotteen toimitustavasta poikkeavan toimitustavan, Verkkokaupan ei tarvitse palauttaa kuluttajalle kustannusta, joka ylittää tavanomaiseen toimitustapaan liittyvän kustannuksen.
Myyjällä on oikeus luopua tilauksen täyttämisestä tai ostajan suorittamasta ostosta ilmoittamalla siitä ostajalle sähköpostitse mainiten luopumisen syyn (esim. Verkkokaupassa olevalla tuotteella on virheellinen myyntihinta tms.). Jos myyjä luopuu tilauksen täytöstä tai ostajan suorittamasta ostosta, tilauksen/oston hinta palautetaan.
Valitusoikeus
Verkkokauppa vastaa ostajalle myydyn tavaran sopimusehtojen vastaisuudesta tai puutteista, jotka olivat olemassa jo esineen luovutushetkellä ja jotka ilmenevät enintään kahden vuoden kuluessa tavaran ostajalle luovuttamisesta lukien. Tästä ensimmäisten kuuden kuukauden aikana esineen ostajalle luovuttamisesta lukien lähdetään siitä, että puute oli olemassa jo esineen luovutuksen aikaan. Tämän oletuksen kumoaminen on Verkkokaupan velvollisuus.
Tavaran vastaanottamisen yhteydessä pyydämme heti tarkastamaan tuotepakkauksen. Pakkauksen vauriot tulee välittömästi dokumentoida. Mikäli vaurioita ei ole dokumentoitu, myöhempiä valituksia ei oteta huomioon.
Ostajalla on oikeus puutteiden ilmetessä ottaa yhteyttä viimeistään kahden kuukauden kuluessa Verkkokauppaan lähettämällä sähköpostikirje osoitteeseen support@grillsymbol.com tai soittamalla numeroon: (+372) 6 827 212.
Verkkokauppa ei vastaa puutteista, jotka ovat aiheutuneet sen jälkeen, kun tuote on luovutettu ostajalle.
Mikäli Verkkokaupasta ostetussa tavarassa on puutteita, joista Verkkokauppa on vastuussa, Verkkokauppa korjaa tai vaihtaa puutteellisen tavaran. Mikäli tavaraa ei ole mahdollista korjata eikä vaihtaa, Verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki myyntisopimukseen liittyvät maksut.
Verkkokauppa vastaa kuluttajan esittämään valitukseen kirjallisesti tai kirjallisen uudelleen esittämisen mahdollistavassa muodossa 15 päivän kuluessa.
Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely
Verkkokauppa käyttää ostajan antamia henkilötietoja vain tilauksen käsittelyyn ja tuotteiden lähettämiseen ostajalle. Verkkokauppa välittää henkilötiedot kuljetuspalvelua tarjoavalle yritykselle tavaran ostajalle toimittamista varten.
Verkkokauppa lähettää ostajalle uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain siinä tapauksessa, että ostaja on ilmaissut tätä koskevan tahtonsa antamalla verkkosivustolla sähköpostiosoitteensa ja ilmoittamalla halustaan saada suorapostitusviestejä.
Ostaja voi koska tahansa luopua sähköpostitse lähetettävistä tarjouksista ja uutiskirjeistä ilmoittamalla siitä meille sähköpostitse tai noudattamalla tarjouksia sisältävässä sähköpostikirjeessä esitettyjä ohjeita.
Kiistojen ratkaiseminen
Mikäli ostajalla on Verkkokaupalle esitettäviä valituksia, ne tulee lähettää sähköpostiosoitteeseen info@grillsymbol.com tai soittaa puhelinnumeroon: (+372) 6 827 212.
Mikäli ostaja ja Verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan kiistaa sopimalla, ostaja voi ottaa yhteyttä kuluttajansuojalautakuntaan (Tarbijavaidluste komisjon). Menettelyehtoihin voi tutustua ja anomuksen esittää tässä. Kuluttajansuojalautakunnan toimivaltaan kuuluu ostajan ja Verkkokaupan välillä solmitusta sopimuksesta seuraavien kiistojen ratkaiseminen. Ostajan valituksen käsittely lautakunnassa on maksutonta.
Ostaja voi ottaa yhteyttä Euroopan unionin kuluttajariitoja ratkaisevaan foorumiin.
Henkilötietojen vastuullinen käsittelijä on GrillSymbol OÜ. GrillSymbol OÜ välittää maksujen suorittamisessa tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle Klarna AB:lle tai PayPal Inc:lle.